Over Scoutingcentrum Fryslân

Scoutingcentrum Fryslân

Stichting Scoutingcentrum Fryslân heeft als doel het mogelijk maken van kampen en evenementen voor educatieve- en trainingsdoeleinden voor leden van Scouting Nederland.

Dit doel willen we bereiken door samen met gemotiveerde en gekwalificeerde vrijwilligers samen te werken.

Over Scouting

Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen.

Wereldwijd is scouting de grootste jeugd- en jongerenorganisatie met in totaal zo’n 40 miljoen leden verdeeld over zo’n 160 landen.  In 2017 waren er in Nederland ongeveer 85.000 jeugdleden en ongeveer 25.000 vrijwilligers in ruim 1.100 scoutinggroepen lid van Scouting Nederland. Scouting verschilt wereldwijd wellicht in de activiteiten, maar niet in de waarden en normen. Die zijn universeel.

Scoutingactiviteiten zijn veel buiten in de natuur. Andere activiteiten staan in het teken van iets goeds doen voor de samenleving. Scouting draagt graag bij aan een betere wereld.